Metoda „Fightera” i ekskluzywny Woody Allen w macowym FILMIE

150x110

Do roli w „Fighterze” Christian Bale mocno schudł, wygląda na wyniszczonego i przedwcześnie postarzałego. Nie pierwszy raz przeszedł taką metamorfozę. Do „Operacji Świt” schudł 25 kg, do „Mechanika” – 29. W marcowym FILMIEMetoda, czyli aktorzy, którzy dla roli zrobią wszystko. A także ekskluzywny wywiad z Woody’m Allenem.

Ponadto w najnowszym wydaniu magazynu FILM – 10 filmów bokserskich, których nie można nie znać, wielki polski hit – o „Sali samobójców” z producentem i reżyserem, „Jeszcze jej nie znacie, ale…” – rozmowa z Joanną Kulig oraz „Wygrany” Janusz Gajos.

Metoda zakłada całkowite utożsamienie się aktora z graną postacią. Tzw. metod acting zmieniło amerykańskie kino i teatr w połowie XX w. Zanim Marlon Brando zagrał w „Pokłosiu wojny”, spędził miesiąc w szpitalu dla weteranów wojennych i poruszał się wyłącznie na wózku inwalidzkim. Dustin Hoffman podczas zdjęć do „Maratończyka” nie spał kilka nocy – tak jak jego bohater. Dla reżysera aktor stosujący Metodę to najczęściej spory kłopot. O aktorach, którzy całkowicie wchodzą w tożsamość granych postaci – w najnowszym numerze magazynu FILM.

Najnowszy FILM przynosi również ekskluzywny wywiad z Woody’m Allenem. 18 marca na ekrany polskich kin wchodzi jego nowy film „Poznasz przystojnego bruneta”. A na łamach FILMU Allen opowiada, dlaczego jedynym miejscem, w którym może mieszkać, jest Nowy Jork, z czym kojarzą mu się Londyn i Barcelona, zdradza, dlaczego został reżyserem i dlaczego gra we własnych filmach. Woody Allen specjalnie dla FILMU – w marcowym numerze.

Na łamach marcowego wydania FILMU także 10 filmów o bokserach, których nie wypada nie znać. Bokserski ranking otwiera nie kto inny jak Rocky Balboa i „Rocky” z 1976 r. Są w tym zestawieniu również m.in. „Za wszelką cenę”, „Zapaśnik” oraz „Bokser” – amerykański z 1997 r. i polski z 1967 z Danielem Olbrychskim. Co sprawia, że kino kocha bokserów? O tym w najnowszym numerze miesięcznika FILM.

W FILMIE także wielki polski hit. „Sala samobójców” to film, o którym ma szansę usłyszeć świat. Jak się robi taki film? Jaki jest przepis na sukces? W FILMIE rozmowa z Jerzym Kapuścińskim, szefem Studia KADR, producentem „Sali samobójców”, a wcześniej „Rewersu”. FILM rozmawia również z Janem Komasą, reżyserem filmu.

Świat ma szansę także usłyszeć o Joannie Kulig. Jako nastolatka wystąpiła w „Szansie na sukces”. Za chwilę na ekrany wejdą trzy filmy, w których zagrała duże role. Właśnie wygrała międzynarodowy casting na rolę w filmie studia Paramount. Na łamach FILMU opowiada, jak góralka z małej wioski pod Krynicą odnajduje się w wielkim świecie filmu i dlaczego nie zależy jej na statusie „gwiazdy”.

Status gwiazdy polskiego kina ma niewątpliwie Janusz Gajos. W marcu na ekrany kin wejdzie „Wygrany” Wiesława Saniewskiego. Gajos gra w filmie mieszkającego we Wrocławiu starego Amerykanina, matematyka, gracza na wyścigach konnych. Na łamach FILMU - o fenomenie Gajosa, który buduje swoją karierę wyłącznie rolami pisze Łukasz Maciejewski.

Nowy numer FILMU jest dostępny w wersji z dwiema płytami DVD – a na płytach „Crossroads. Dogonić marzenia” z Britney Spears oraz do wyboru „Grzeszna miłość” lub „Ballistic”. Cena magazynu z DVD wynosi 9,99 zł, magazyn bez płyty kosztuje 6,99 zł.

Najciekawsze materiały z magazynu FILM można przeczytać na portalu Onet. Numer wspiera kampania w kanale Kino Polska.

 *****

„Film” to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą „Filmu” jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.